TIDIGARE UTSTÄLLNINGAR/Former exhibitions

Wayob
Per Hüttner
recent works
6 april - 6 maj 2017

PER HÜTTNERS utställning WAYOB var resultatet av en forskningsresa i Guatemala och El Salvador. Under resan sökte han och modedesignern Emilia Rota tillsammans en bättre förståelse för begreppet "wayob" som på både klassiskt och samtida Mayaspråk betyder "att sova".  Sömn refererar här till begreppet "nagual" vilket är förmågan att omvandla sig till ett djur och att röra sig mellan olika parallella verkligheter. I Maya-kulturens kosmologi består en person av tre delar: ett vaket jag, ett sovande jag och ett djur-jag. För en europé blir mötet med ”wayob” ett möte mellan två fundamentalt olika världsbilder, inte bara i fråga om identitet, utan även i fråga om perspektiv på världen och på universums konstitution. För att interagera med dessa perspektiv, måste man ifrågasätta grundläggande värderingar om natur och människans plats i världen.

"Shine"
Per kesselmar

Nya målningar: olja på järn, koppar och aluminium
23 februari - 1 april 2017

Per Kesselmar: "SHINE". Studiophoto (2017)

PER KESSELMARS minimalistiska måleri interagerar med och utmanar vårt seende. Det får oss att observera rummet, ytorna, ljuset och skuggorna så som de för tillfället uppenbarar sig. Han laborerar med den vita färgen i flera lager i olika nyanser, han installerar minimala objekt i rummet där ljuset faller som bäst. Ytterst nyanserat och välbalanserat har han bemålat ytor av bly eller järn. Han låter återsken, reflektioner och skuggbildningar förlänga verken på väggen och i rummet. Hans verk är finstämda och poetiska, de talar tyst som en viskning men har en tendens att växa och expandera med ljuset och med tiden. Här behöver vi ge seendet den tid som det behöver, se ytorna som talar till varandra, färgerna som framträder på näthinnan, rörelserna… allt framträder så småningom för den som observerar noga.

Volta New York 2017
1 -5 mars

 Annèe Olofsson
 Annèe Olofsson (b.1966) is a Swedish artist based in Stockholm, Sweden. She lived and worked in NYC 2001-2005.
 
She often uses her own body in her photo and video work. In addition to herself, she
has also frequently used her parents in her work and explores the themes of
domesticity and parent-child relationships. 
 
Annèe Olofsson’s profound and uncanny work deal with complicated family relations, and relations of power. At the same time they explore the artist’s own possessions, personal fears and traumas and allow for different interpretations depending on the viewer’s own history and experiences. In photographs and video works with a clear surrealistic twist, she uses autobiographical material to explore mother-daughter and father-daughter relations in a way that inevitable gets under the skin of the viewer. It’s about growing up, about solitude, about fear of growing old, and about how distance and alienation come with all human relationships.
 
Annèe Olofsson is represented at MoMA, Moderna Museet and other major institutions around the world. In 2001 she received the prestigious 1-year scholarship at ISCP in New York.
 


 

TRACKINGS
Anders Rönnlund

12 januari – 18 februari 2017
 
Video – och ljudinstallationer
 

Anders Rönnlunds konst har en agenda. En politisk udd. Ett patos. Den är också personlig, självupplevd och lågmäld. Konstnärens upplevelser av platser och situationer där uppenbara övergrepp, orättvisor och förtryck visar sig återberättas i hans konst. Den får oss att se, höra, känna, förstå och dra slutsatser som om vi själva varit vittnen, som om något hemskt och obegripligt stegvis uppenbarar sig i vårt slumrande medvetande. Vi leds med varlig hand in i frågor om sociala, ekonomiska och politiska orättvisor, korruption, förtryck och maktmissbruk. Vi närmar oss svåra allmänmänskliga frågor och man kan bli rasande inombords. Här ställs vi inför tecken och spår av skeenden som vi bara kan ana och misstänka men där vi inte har tillgång till alla fakta. Vi har ingen att anklaga eller ställa till svars, vi har bara vår egen känsla av att något inte står rätt till. Förtryck har här inget ansikte utan kryper in under vår hud och graden av dess grymhet är förknippat med vår egen förmåga att föreställa oss dess gränser.
 
Uppsala Nya Tidning recenserar Anders Rönnlunds utställning TRACKINGS. LÄS RECENSIONEN HÄR!

A STUDY OF LANDSCAPE AND BEAUTY
Hyun-Jin Kwak
17 november - 22 december 2016

An exhibition about rethinking the imagery of beauty and landscape, and the ambiguity and contrast of urban life, nature and supernatural beliefs.

Hyun-Jin Kwaks fotografiska serie A STUDY OF LANDSCAPE AND BEAUTY är en djupdykning i ett mytomspunnet koreanskt bergslandskap. Enligt sägnen har den här platsen övernaturliga och magiska krafter. Kwak iscensätter hur naturen, det övernaturliga, kvinnan och skönheten brukar framställas i orientalisk filosofi och här finns referenser till klassiska orientaliska tuschmålningar av landskap..
----------------
Joanna Persman recenserar i KONSTEN: "Det är tvetydigheterna och ett slags ackumulerad inre spänning som Kwaks kamera så fenomenalt spelar med".
 

Homo Carnõsa
Signe Vad
6 oktober - 12 november 2016

En utställning som bokstavligen kryper in under vårt skinn. Där finns kaos, där finns liv, där finns igenkänning och även det motsatta – fullständig alienering och abstraktion. Fotografier och bemålade fotografier i svart, rosa och vitt, reflekterar över köttets relation till sex, skam, kropp liksom över gränserna för den civiliserade människan.

Gå den till mötes
Charlotte Jönsson

NYA MÅLNINGAR
25 AUGUSTI - 30 SEPTEMBER 2016

GALLERI FAGERSTEDT hade glädjen att visa Charlotte Jönssons första utställning på galleriet – Gå den till mötes. Charlotte Jönsson arbetar inkännande och intuitivt. Hon känner sig fram, utvecklar och reflekterar i ett eget tempo. Det går långsamt och eftertänksamt. Sedan examen vid Kungliga Konsthögskolan (1996) har hon erhållit en rad stipendier och utmärkelser. Därför är många både förväntansfulla och nyfikna på hennes första separatutställning sedan slutet av 1990-talet.

De "Gulsvarta målningarna" kan uppfattas som glidande. De dras isär så att den ena är den andra men ändå inte. De liknar varandra men är inte identiska, där finns små finstämda skillnader. De har en blödande snittyta där de glider isär.  ”Det lilla brottet är oförargligt eller avgörande. Det är de gula och svarta målningarna. Två pannåer sida vid sida. Tätt intill. Jag måste måla tills jag ser något framträda och ta plats. Då lämnar jag dem.”  De "Blå målningarna" har en annan form än de gulsvarta. Charlotte Jönsson sammanför former som inte tycks höra ihop. Att sammanföra något eller att låta något glida isär kan vara ingången till ett existentiellt rum, en plats att kanske möta någon som man inte vill möta, att uppleva eufori inför mötet, att känna sorg när mötet är över, att känna främlingskap eller att känna igen.

Spill
Jenny Magnusson

PLATSSPECIFIKA SKULPTURER, FOTO
26 maj - 13 augusti 2016

Mötet med Jenny Magnussons skulpturer och installationer är ett fascinerande spänningsfält mellan associationer och betydelser, mellan närvaro och frånvaro. I platsspecifika installationer ”återbrukar” hon material som förekommit i hennes utställda verk under de senaste 10 åren, med material som i sig är återbruk och åter-representationer. Hon använder sitt arkivmaterial från andra rum, hus, platser – t ex byggnadsmaterialet som byggnaden är konstruerad av – som ett tvärsnitt eller en biopsi ur en vägg, ett golv, ett tak. Det fysiska avtrycket av en plats återbrukas som ett indexikalt, fotografiskt tecken som förflyttats från en plats till en annan. Jenny Magnussons skulpturer och hennes fotografier har gemensamma beröringspunkter, som fysiska avtryck och som återberättare.

You´re Talking To Me, Painting!
Monica Höll

NYA MÅLNINGAR
7 april - 22 maj 2016

You´re Talking to Me, Painting! Monica Häll. Ateljéinteriör You´re Talking to Me, Painting! Monica Häll. Ateljéinteriör

Galleri Fagerstedt presenterade Monica Hölls första soloutställning i galleriet med helt nya målningar. Monica Höll är väl förankrad på den svenska konstscenen med ett lekfullt och ohämmat konstnärsskap där varken rummet eller formatet utgör någon som helst begränsning. Många minns hennes utställning Crazy Drawing Room på Galleri Niklas Belenius år 2009 där hennes pensel löpte över hela gallerirummet och band samman målningar och disparata bilduttryck i en enda holistisk konstupplevelse. Liksom hennes verk Twist, ett tänjbart spindelvävsliknande verk av elastiska resårband som utmanade besökare och även en akrobat och en dansare i Eva Liljas ensemble till att låta sig antingen begränsas av verket eller till att utnyttja det för en annan och ny kropps-och rumsupplevelse.

THE TRUMAN SHOW DELUSION
Niels Bonde
25 februari - 3 april 2016

Galleri Fagerstedt  presenterade Niels Bondes första soloutställning på galleriet. Niels Bonde är en av Danmarks främsta pionjärer inom digital konst. Hans agenda är politisk och aktivistisk.
 
I takt med att vår gemensamma användning av sociala medier ökar explosionsartat blir vi också mer och mer desillusionerade till att tro att vi är stjärnor i en ”reality show”. Den här illusionen har bidragit till att namnge en egen diagnos: The Truman Show Delusion. Namnet kommer naturligtvis från filmen där huvudkaraktären Truman Burbank ovetande växer upp i en ”reality show” och där alla andra runt omkring honom är skådespelare. Att The Truman Show Delusion har blivit en gemensam desillusion har försatt psykiatriska vårdinstitutioner i ett dilemma, om en patient inbillar sig vara förföljd av sin mobiltelefon eller tycker sig se övervakningskameror överallt så kan man inte förneka det. Sådan är verkligheten för de allra flesta av oss. Vi lämnar konstant spår efter oss på internet genom sociala medier och de samlas in och bevaras för framtiden. Allt vi gör och säger är av intresse i vår tids övervakningssamhälle.
 
Utställningens tema tar spjärn emot George Orwell och hans dystopiska roman 1984 från år 1949, en svidande kritik mot ett övervakningssamhälle i vardande; ”Nothing is your own except the few cubic centimetres inside your skull”. Även Joseph Hellers roman Catch 22 (1953 – 1961) hade en liknande tematik: ”Just because you´re paranoid doesn´t mean they aren´t after you” är ett klassiskt citat från boken. 

2 - 6 mars 2016

VOLTA NEW YORK
Pier 90
West 50th Street & 12th Avenue
New York City, NY 10036

Galleri Fagerstedt/Per Kesselmar
Booth E6

Galleri Fagerstedt (Stockholm, booth E6) stages a discreet site-specific installation by Per Kesselmar at VOLTA NY. Among Sweden's most prominent Minimalists, Kesselmar follows the existing light in situ when constructing his mixed-media works, which interact with and challenge our vision. Subject of a 2007 monograph, Kesselmar's works are in the collection of the Moderna Museet (Stockholm) among other Scandinavian institutions.
 

Galleri Fagerstedt/Per Kesselmar listed as top-10 at Volta Art Fair New York. READ MORE

Sabrina Möllers interview with the artist PER KESSELMAR in Galleri Fagerstedts booth at VOLTA ART FAIR. Read it here

Katalogsida VOLTA NY 2016

DRAPINGS
David Svensson
nya verk i sammet

14 januari – 21 februari 2016

”Drapings” var David Svenssons första soloutställning på galleriet, en utställning med nya i verk i sammet. Drapings var en fördjupning i det textila materialets taktilitet och gestaltande förmåga och samtidigt en djupstudie i det tidiga italienska måleriets avbildade draperingar.

Sammetsverken berörde seendet i relation till rummet och till kroppen. Både tanken och den fysiska upplevelsen,  hur verkets utseende bokstavligt talat förändras med betraktarens rörelser och position i rummet.

Det som var gemensamt för verken i utställningen är att de ”avbildade” draperingar; klädedräkter och mantlar från italienskt renässansmåleri. Avbildningen uppstod i textil sammet framkallade i textilens motlugg. Färgskalorna är tygens egna respektive färger, som om det ursprungliga avmålade materialet nu återbördas i den nya målningen. Den mycket ömtåliga bilden skulle kunna suddas ut i ett enda svep, endast det tunna glaset skyddar den.


"Delights"
JÅRG GEISMAR
12 November 2015 – 9 January 2016

Jårg Geismar is presenting the expansive works in different medias with installations, photography and paintings, together with his signature titles in a bitter sweet, cheerful and positive sense

“Delights” is the title of Jårg Geismars first solo show at the gallery. We are proud to reintroduce him in the art scene of Stockholm. Jårg Geismar is a German artist, born on Gotland and based in Dusseldorf. He graduated from Dusseldorf Art Academy and has a MFA from Parson School of Design and New School of Social Research in New York in the 80´s. He spent extensive time in New York, Tokyo, Bangkok and Gotland. The wide range of his works goes from sculpture, drawing, painting, photography, film, installation, interactive work and performance.

Maija Savolainen
Some light does not make it all the way through the atmosphere, but scatters
1 oktober - 7 november 2015
Fotografi, text och installationer

Det var andra gången som GALLERI FAGERSTEDT visade verk av Maija Savolainen, nu i en soloshow med titeln Some light does not make it all the way through the atmosphere, but scatters. Titeln är ett citat ur Rebecca Solnits roman ”A Field Guide to Getting Lost” (2006).

I verket Underwater distances grow faster than light, en installation av sand och färgat glas, arbetar Savolainen med ett begrepp och ett fenomen där ljus letar sig långt ut i en horisont eller genom vatten och spektras i olika våglängder. Den blå färgen har den kortaste våglängden av alla färger och representerar ofta en diffus eller onåbar punkt i fjärran, som t ex en blå horisont i äldre landskapsmåleri. Savolainens verk är en metafor för den blå färgens fördjupning, för hur den beter sig och hur vi upplever den, i ett gränsland mellan materia och luft. Uttrycket ”blue of distance” är centralt i Solnits roman och är även ett underliggande tema i hela Savolainens utställning.

God smak
Fredrik Helander
20 augusti - 26 september 2015

Målet med Helanders skulpturprojekt GOD SMAK var att fördjupa sig och att förstå funktionalismens bakgrund, dess kärna och att knyta ihop den traditionella funktionalismen med den samtida funkistrenden. Resultatet blev åtta nya skulpturer. De utgår från samtida arkitektur och design som i sig relaterar till funktionalism på olika sätt. Förlagorna har transformerats till något annat och fått en ny funktion. Exempelvis har ett hörnfönster från byggnaden "Waterfront" i centrala Stockholm blivit en hörnspegel och brickan "Kaleido" av Klara von Zweigbergk har blivit en rumsavskiljare.Skulpturerna har en estetik i funktionalistisk anda; de är strikta och vitlackerade. Med en underliggande humor fungerar de som "conversation pieces" och kan öppna upp för tankar och diskussioner kring funktionalism, smak och stil.

LET ME GROW WITH PAIN
Lone Larsen
28 maj - 1 augusti 2015

"Mitt arbete ska ses som en personlig och ovetenskaplig observation över kroppens kontext, som en imploderande form vilken är ett fragment av omgivningen..."

Lone Larsens skulpturer väller ut och sväller över sina gränser. De är formstarka men inte nödvändigtvis formfasta. Marmor och patinerade bronser intar rummet med ett jäsande, växande och klättrande formspråk. Skulptören Lone Larsen har både ett klassiskt och samtidigt ett oväntat uppkäftigt anslag. Hon är en ”barock klassiker” med ett tidlöst men personligt intresse för kroppen och rummet.

Lone Larsen (f 1955) är av dansk börd, bor och verkar sedan länge i Höganäs. Hon har varit verksam som konstnär sedan 1980-talet och har många utställningar, gestaltningar och stipendier bakom sig. Vi har t ex haft nöjet att möta hennes skulpturer i Wanås skulpturpark, på Dunkers kulturhus, i Malmös och Lunds konsthallar och allra senast i Stockholm i form av den offentliga gestaltningen, bronsskulpturen ”Den Andre”, beställd av Stockholm Konst till Sabbatsbergsparken.

Lone Larsen var Konstakademins stipendiat och mottagare av vistelsestipendiet i Grez-sur-Loing i Frankrike sommaren 2015.

LIGHT TRICKS
Lisa Strömbeck
9 april - 9 maj 2015

Galleri Fagerstedt presenterar Lisa Strömbecks första soloutställning i galleriet. Utställningen Light Tricks markerar ett nytt signum i hennes konstnärliga produktion. Hennes arbeten med en politisk agenda har fokuserat på maktrelationer och hierarkier, i stort och smått, såväl i stora samhällsprocesser som i privata skrymslen och vrår. Genusfrågor och jämställdhet mellan kön liksom makt och hirerakier mellan människor och husdjur har genererat åtskilliga intressanta och tankeväckande konstverk och installationer.

Det är många saker i ett vardagsliv som kan vara irriterande och störande, som skaver, skapar tristess och som inte ger den stimulans som man vill ha i sitt liv. Lisa Strömbeck arbetar med, utforskar och förändra de här mellanrummen, med det som stör och irriterar. T ex trafikbrus, fula lysrör i ett tak, fläcken som man stirrar på när man ligger i sin säng, eller bristen på sol och D-vitaminer under vinterhalvåret.  Utställningen Light Tricks har kommit till i form av en studie av solstrålar och reflektioner under vintern.

Lisa Strömbeck är född 1966 i Andrarum. Hon bor och verkar både i Danmark och Sverige, sedan år 2010 är hon även lärare i fotografi vid Kunsthøjskolen Holbæk, Danmark. Hon utbilade sig under 90-talet då hon utbildade sig vid Hochschule für Bildende Künste (Hamburg) och vid Det Kongelige Danske Kunstakademi (Köpenhamn)

The Silence
Per Hüttner
19 februari - 28 mars 2015

THE SILENCE var Per Hüttners första separatutställning i Galleri Fagerstedt. Utställningen förenaDE på två projekt som Hüttner arbetat med under 2014. 

Filmen THE SILENCE är producerad i Beirut i Libanon år 2014. Det är en narrativ film som närmar sig spelfilmsformatet och den är tydligt inspirerad av både Bergmans Persona och Buñuels El ángel exterminador. Per Hüttners verk visar två kvinnor som är instängda i ett bibliotek, de lagar böcker som nötts sönder, och plötsligt ändras stämningen när omvärlden oväntat tystnar och kvinnorna får en ny och mycket svårare situation att förhålla sig till.

Fotografierna TACTILE COLLECTION bygger på ett objekt som Per Hüttner skapade för en performance på Pinacoteca i Sao Paolo 2014. Objektet är ett Möbius-band, en vit textil som har vridits ett halvt varv med ändarna ihopsatta så att det längs sin nya bana har både en sida och en kantlinje. I den nyproducerade fotoserien ser vi två kvinnors händer som handhar banden med försiktighet i en steril omgivning som understryker hur tystnaden öppnar för andra kommunikationsformer

15 JANUARI - 14 FEBRUARI 2015
EXTENDED VIEW
PER KESSELMAR

GALLERI FAGERSTEDT presenterade Per Kesselmars första separatutställning i galleriet, utställningen EXTENDED VIEW. Per Kesselmar måste anses som en av Sveriges mest intressanta målare i den minimalistiska genren. Vi möter ett gränslöst måleri, utsträckt i tid och rum, som lika väl handlar om färg och ljus som om skugga och mörker. Med ytterst enkla och poetiska medel skapar han synintryck och upplevelser av måleriets yttersta gränser.
LÄS MER OM UTSTÄLLNINGEN HÄR

13 NOVEMBER - 20 DECEMBER 2014
FRAMES OF LIFE
NATASHA DAHNBERG
Ryssland/Sverige
VIDEO OCH FOTO

Natasha Dahnberg är en rysk-svensk konstnär som under senare år har uppmärksammats för starka och tankeväckande videoverk, ibland med politisk udd och ibland med subtila berättelser om stora livsfrågor med djupa rötter. Verket Gråt inte över spilld mjölk rosades på Liljevalchs vårsalong 2014 efter att ha premiärvisat på Uppsala konstmuseum med Elisabeth Fagerstedt som curator.

Frames of LIfe är  en utställning bland annat om ålder, inte nödvändigtvis om åldrande, och om ramverket för ett livs flöde och dess yttersta gränser. De vackra och suggestiva videoverken har producerats i samarbete med filmaren Mervi Junkkonen.

OBSERVATIONS

21 augusti  - 31 oktober 2014 
a selected group show about observations in time and in geography

Jårg Geismar (Germany)
Hyun-Jin Kwak (Sweden/South Korea)
Per Kesselmar (Sweden)
Maija Savolainen (Finland)

Per Kesselmar: "Shine" installationsbild, 2017
Per Kesselmar: "Shine", olja på stål, 150x120 cm, 2017
Installation at Volta NY booth F9
Installation at Volta NY booth F9
Annèe Olofsson (2017): Black Current - The Interrupted series (Unfamiliar 2). Photography. unique.
Annèe Olofsson (2017): Black Current - The Interrupted series (Unfamiliar 2). Photography. unique.
Anders Rönnlund: "Estadio Nacional", Santiago de Chile
Anders Rönnlund: "Estadio Nacional", Santiago de Chile
Anders Rönnlund: "Kalender" ur verket "Estadio Nacional"
Anders Rönnlund: "Kalender" ur verket "Estadio Nacional"
Anders Rönnlund: "Heart" ur verket "Estadio National"
Anders Rönnlund: "Heart" ur verket "Estadio National"
Hyun-Jin Kwak: A Study of Landscape & Beauty #2
Gå den till mötes. Charlotte Jönsson. Installationsbild 2016. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Gå den till mötes. Charlotte Jönsson. Installationsbild 2016. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Gå den till mötes. Charlotte Jönsson. Installationsbild 2016. Blå målning #6. 2016  olja på pannå 26,4 x 48 cm. Berättaren. 2016. Olja på mdf. 18,3x12x3 cm. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Gå den till mötes. Charlotte Jönsson. Installationsbild 2016. Blå målning #6. 2016 olja på pannå 26,4 x 48 cm. Berättaren. 2016. Olja på mdf. 18,3x12x3 cm. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Berättaren. Charlotte Jönsson. 2016. Olja på mdf. 18,3 x 12 x 3 cm. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Berättaren. Charlotte Jönsson. 2016. Olja på mdf. 18,3 x 12 x 3 cm. Foto: Jean-Baptiste Beranger.
Ur Jenny Magnussons utställning SPILL. Platsspecifik skulptur. Spillmaterial.
Ur Jenny Magnussns utställning SPILL. Skulptur. Bandslippaper.
GLÄNTAN, VARSEL, GRENEN OCH LJUSET. olja på duk. 200 x 200 cm
RAGE, STONE, FLOWER AND THE GHOST. olja på duk. 200 x 200 cm
I Never Had Hair On My Body Or Head. 1995. Teddybear, surveillance camera, monitor
I Never Had Hair On My Body Or Head. 1995. Teddybear, surveillance camera, monitor
Trafficthief. Tin Foil Helmet. 2014.
Trafficthief. Tin Foil Helmet. 2014.
Galleri Fagerstedt/Per Kesselmar at VoltaNY2016, Photo: David Willems
Galleri Fagerstedt/Per Kesselmar at VoltaNY2016, Photo: David Willems
Per Kesselmar: 'Manipulated Shadow'; 2016, watercolor on wall, iron rods, variable dimensions
Per Kesselmar: 'Manipulated Shadow'; 2016, watercolor on wall, iron rods, variable dimensions
David Svensson. Soloshow - Drapings. Installationsbild
David Svensson. Soloshow - Drapings. Installationsbild
David Svensson. The Madonna of Mercy...sammetsmålning, 2015          74,5 x 105 cm med ram
David Svensson. The Madonna of Mercy...sammetsmålning, 2015 74,5 x 105 cm med ram
Jårg Geismar - DELIGHTS. (installationsbild)
Jårg Geismar - DELIGHTS. (installationsbild)
Jårg Geismar - DELIGHTS (installationsbild)
Jårg Geismar - DELIGHTS (installationsbild)
Maija Savolainen. Afternoon. Pigment print. 2015
Maija Savolainen. Afternoon. Pigment print. 2015
Maija Savolainen. Edge of a shadow. Pigment print. 2015
Maija Savolainen. Edge of a shadow. Pigment print. 2015
FREDRIK HELANDER. Cut och IC. 2015. MDF, massivt trä, lack.
Lone Larsen. Corpus II. marmor. Foto: Anna-Lena Ahlström
Lone Larsen. Lingua (tunga). Brons. L:65 cm. Foto: Anna-Lena Ahlström
Installationsbild. LIGHT TRICKS. Lisa Strömbeck
Fotografi. En ny dag. Lisa Strömbeck
Per Hüttner: Tactile Collection #4, 2014 (THE SILENCE)
Per Hüttner: (stillbild ur) filmverket THE SILENCE, 2014
Manipulated Shadows. Per Kesselmar
Screen. olja på järn. 120 x 120 cm. Per Kesselmar
Led Line 2. Per Kesselmar. objekt, olja. 2014
Manipulated Shadow. Per Kesselmar. Installation. 2014
Prime. Fotografi. Natasha Dahnberg
NO 8. Ur serien 12h 42m 7s. Fotografi sv Maija Savolainen
Fotografi av Hyun-Jin Kwak från The Island - A case Study of a Collectors Mind
Blablabla. Jårg Geismar. Objekt. 2014